söndag 3 mars 2013

Nya och gamla uppdrag

Insåg att det var väldigt längesedan jag gjorde något inlägg på denna sidan. Framförallt behövdes en uppdatering av mina fackliga uppdrag. I avdelningsstyrelsen för Vision Göteborg är jag numera andre vice ordförande men i övrigt så har jag kvar mina uppdrag sedan tidigare.
I klubbstyrelsen i Vision Social resursförvaltning så valdes en ny ordförande på vårt årsmöte i tisdags men jag sitter kvar som ledamot i styrelsen.
Förutom ny ordförande så valdes 4 nya ledamöter in i styrelsen och det känns riktigt roligt att engagemanget i vår styrelse är så stort!
Det är också kul att vi nu är hälften kvinnor och hälften män, når upp till Visions mål om att 30% i styrelsen ska vara under 35 år och vi har en bred representation när det gäller både verksamhetsområden och yrkestitlar.



Så den tid som jag har för fackligt arbete läggs till största del i avdelningsstyrelsen nu och det som jag arbetar mest med är mitt uppdrag som ansvarig för socialarbetares yrkesfrågor.
Det arbetet går att följa via bloggen "Vi Gör Skillnad" och där finns också en förklaring till tystnaden här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar